کربوکسی تراپی چیست؟ کربوکسی تراپی زیر چشم و واژن

کاشت مو، تزریق بوتاکس، تزریق فیلر، کربوکسی تراپی، مزوتراپی، کاشت ریش، کاشت ابرو

کربوکسی تراپی چیست؟ کربوکسی تراپی زیر چشم و واژن

رفع تیرگی و ترک با کربوکسی‌تراپی

در این روش گاز CO2 زیر پوست تزریق می شود.
بـدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی کرده و جریان خون در این منطقه افزایش می یابد و سبب رسیـدن مواد مغذی و در نتیجه ترمیـم سلولـی می شـود. از ایـن تکنیـک به منــظور جوانسازی، ترمیـم سیـاهی زیر چشـم کاستن از چـروک ها و ترک های پوستی و درمان سلولیـت و لاغری استفاده می شود.

ویژگی های روش جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی :

  • رفع سیاهی زیر چشم
  • افزایش کلاژن سازی
  • رفع سیاهی آرنج و زانو
  • کاهش ترک های پوستی
  • کاهش سلولیت

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن، یکی از بهترین روش های جوانسازی در این ناحیه است.
با افزایش و بالا رفتن سن، پوست دچار تغییراتی می شود.
این تغییرات شامل چین و چروک و تیرگی ناحیه های مختلف بدن است.
در واقع پوست، آن حالت شادابی و زیبایی و شفافیت اولیه خود را از دست می دهد.
واژن یکی از اندام های بدن است که به دلیل افزایش سن و عوامل ژنتیکی دچار تیرگی و چین و چروک می شود.
روش های زیادی برای جوانسازی ناحیه واژن و رفع تیرگی آن وجود دارد که ما در اینجا می خواهیم به یکی از ایمنی ترین روش ها که کربوکسی تراپی نام دارد، بپردازیم و راجع به مزایای این روش در ناحیه واژن صحبت کنیم.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

برای جوانسازی ناحیه واژن و رفع تیرگی آن، کربوکسی یکی از ایمن ترین و بی خطرترین روش هاست که از طریق دستگاه کربوکسی تراپی و تزریق، که هر دو با استفاده از گاز CO2 یا همان کربن دی اکسید به ناحیه واژن، صورت می گیرد، باعث اکسیژن رسانی، مویرگ سازی و بالا بردن گردش خون می شود.

تکنیک کربوکسی تراپی به چه صورتی است؟

اصل تکنیک کربوکسی تراپی با استفاده از گاز CO2 است که دارای تاییدیه FDA می باشد.به علت افزایش غلظت گاز کربن دی اکسید، اکسیژن از هموگلوبین جدا شده و در اختیار بافت واژن قرار می گیرد. با رسیدن گاز به بافت واژن، عروق خونی باز می شود و همین سبب افزایش گردش خون می گردد و می تواند عروق تازه ای را تولید نماید.
کربوکسی تراپی، متابولیسم ناحیه واژن را افزایش می دهد. این روش عارضه خاصی نداشته و به مراقبت خاصی احتیاج ندارد و فقط فرد بعد از آن کمی دچار درد، تورم و سوزش در ناحیه واژن می شود که این ها موقتی هستند.

بعضی از افراد، تصور می کنند که گاز CO2 ممکن است سمی بوده و خطراتی را برای بدن به دنبال داشته و نباید از این روش استفاده کنند. این تصور غلط بوده و با تولید گاز کربن دی اکسید در بدن و وارد شدن به خون، عمل اکسیژن رسانی از ریه ها خارج می شود. کربوکسی تراپی واژن باعث کلاژن سازی نیز می گردد.
کربوکسی تراپی واژن و کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

با ورود به سن۳۰ سالگی، سطح اکسیژن پوست افت کرده و میزان قابل توجهی از آن تا۴۰ سالگی کاهش می یابد؛ زمانی که پوست اطراف چشم به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند، بیشتر در معرض ابتلا به چین و چروک و تیرگی قرار می گیرد. به طور کلی وجود گاز CO2 در هر بافتی باعث تحریک افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ های جدید و افزایش بازسازی و تولید بیشتر رشته‌های کلاژن و الاستین در همان محل می‌شود.

تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست، ابتدا با ایجاد آسیب ناشی از فشار و ضربه، سلول‌های چربی را شکننده می کند، افزایش جریان خون در رگها باعث افزایش اکسیژن در محل و دفع بهتر چربی می‌شود که البته این گاز برای سلول‌های چربی مستقیما سمی و کشنده بوده و باعث تخریب آنها نیز می‌شود. دو اتفاق در اثر وجود گاز CO2 در بدن رخ می دهد که یکی افزایش غلظت گاز در جریان خون است که باعث گشاد شدن عروق و افزایش جریان خون خواهد شد و دیگر این که در ریه‌ها یک اتفاق به نام اثر BOHR رخ می‌دهد و تفاوت غلظت گاز CO2 در یک طرف غشا سلولی و هموگلوبین باعث تبادل این گاز با اکسیژن می‌شود.

همانطور که گفته شد؛ در محل تزریق دی اکسید کربن، وجود گاز CO2 باعث تشکیل رگ های کوچک خونی و افزایش اکسیژن می‌شود، هر دو مورد در بافت چربی باعث تجزیه چربی ها ناشی از اکسیده شدن می‌گردد؛ ضمن آن که افزایش فشار بافتی ناشی از حضور CO2 باعث یک سلسله فعالیتها به شکل آبشاری شده که نتیجه آنها تجزیه چربی خواهد بود. در سایر موارد نیز افزایش جریان خون و تشکیل مویرگ‌های جدید، منجر به تولید سلولها و تارهای کلاژن و الاستین و در نهایت جوانسازی پوست در محل تزریق خواهد شد.

مراقبتهای پس از کربوکسی تراپی

  • بعد از اینکه کربوکسی تراپی انجام شد تا چند ساعت اولیه بعد از عمل، باید از نفوذ آب و رطوبت به بدن جلوگیری شود.
  • تورم بعد از کربوکسی تراپی تا ۴۸ ساعت بعد از انجام آن برطرف می شود و جای نگرانی نیست.
  • به مدت ۲۴ ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی از رفتن به حمام و استحمام با آب سرد و شنا خودداری کنید.
  • تا یک ماه از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب و برنزه کردن بپرهیزید.
  • از انجام فعالیتهای ورزشی سنگین بلافاصله پس از کربوکسی تراپی تا حد امکان خودداری شود.
  • کرمهایی ترمیمی تجویز شده توسط پزشک پوست را به صورت مرتب استفاده نمایید.
  • جلسات معاینه بعد از کربوکسی تراپی را فراموش نکنید.
  • با رعایت موارد فوق نتیجه ایده آلی را از کربوکسی تراپی برای رفع تیرگی اطراف چشم به دست خواهید آورد.

منبع ۱ : کربوکسی تراپی چیست
منبع ۲ : کلینیک پوست و مو لیلیان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.